کلمه خداوند

مسیح و مسیحیت

کلمه خداوند

مسیح و مسیحیت

با سلام
مراجعه کننده گرامی
وبلاگی که مشاهده می کنید قصـد دارد،به هرآنچه که مربوط به حضرت مسیـح و دیـن مسیحـیت می شود از نقد تا توصیف بپردازد. یکی از اصـول و قوانین این وبلاگ احترام به تمامی گرایش ها می باشد.
وبه خود اجازه نمیدهد به صرف اختلاف نظری به طرف مقابل خود توهین کند.بحث هایی که در برخی مطالب صورت میگیرد نیز باید شامل این اصل باشد واحترام متقابل رعایت شود.
از خـداوند سبحان مسألت دارم تا این وبلاگ چراغی باشد برای جویندگان راه. و امیدوارم که شـما مراجعه کننده گرامی با نظرات خود بنده را در این مسیر یاری فرمایید.

و من الله الهدایة



در میان مستبصرین برخی از آنها بعد از گرویدن به اسلام دسته به خق آثاری زدند و در آنها سعی داشتند که حقانیت اسلام و نبوت رسول اکرم صلی الله علیه و آله را اثبات کنند و در این آثار سعی داشتند که تمامی ادعاهای خود را بر طبق کتاب مقدس که مورد قبول یهودیان و مسیحیان هست اثبات کنند.

دانلود کتاب در ادامه مطلب

یکی از این شخصیت ها جناب ابراهیم خلیل احمد است وی قبل از گرویدن به اسلام کشیش بود و اسم وی ابراهیم خلیل فیلبس بود. وی در شهر اسکندریه و در سال1919 م در خانواده ای مسیحی متولد شد و با فرهنگ مسیحیت رشد ونمو کرد. و در مدارس الهیاتی امریکا و دانشکده های قاهره تحصیل علم کرد و در سال 1952 به عنوان مسئول کلیسای استان اسیوط از استانهای کشور مصر شد و...همزمان مسئولیت بخش الهیات دانشکده این استان را هم پذیرفت. وی به دلیل اوضاع جامعه مصر با مسلمانان ارتباط بسیاری داشت وبه همین دلیل فرصت بسیاری برای شنیدن آیات قرآن داشت. و همین آیات که از مقایسه بین ادیان و بشارت های موجود در کتب پیشین سخن می گویند باعث شد تا ایشان به مقایسه ادیان و تحقیق پیرامون ادیان بپردازد ایشان در مورد اسلام آوردن خود چنین می گوید:

"دخلت الإسلام ، لم أدخله عفوًا أو بارتجال ، ولکن أخذت أدرس الإسلام عقیدةً وشریعةً وسلوکًا ، من سنة 1955م ، إلى نهایة 1959م ، أی خمس سنوات متتالیة ، حتى أتانی الیقین فأعلنت الإسلام . ولقد شعرت أن الإسلام یفرض علیَّ فرضاً وهو أن أحمل رسالة التبلیغ ، وأن أدعو برسالة لا إله إلا الله محمد رسول الله"

« من وارد اسلام شدم، نه ببخشید بالبداهه وارد نشدم، بلکه از سال 1955 شروع به تحقیق کردم پیرامون اسلام از نظر عقیده و شریعت و آداب تا پایان سال 1959 میلادی یعنی پنج سال متوالی، تا اینکه مطمئن شدم که اسلام حق است و اسلامم را اعلام کردم. و احساس کردم که اسلام بر من واجب کرده که بار وظیفه تبلیغ آن را به دوش بکشم و همگان را به پیام لا اله الا الله محمد رسول الله دعوت کنم»

وی بدون هیچ ملاحظه ای از منصب های خود کناره گرفت، وی از فعالیت های خود در دوران مسیحی بودنش شرمنده بود اما از اینکه به اسلام هدایت شد خرسند بود. و در راه تبلیغ اسلام و اثبات حقانیت آن در مقابل یهودیت و مسیحیت بیش از 15 کتب پر محتوا را تالیف کرد.
یکی از این کتب، کتاب « محمد فی التوراة والانجیل» (محمد صلی الله علیه وآله در تورات و انجیل) است. که می توانید این کتاب را از طریق لینک زیر دانلود کنید و محتوای این کتاب پیرامون بشارات عهدین به نبوت رسول اکرم صلی الله علیه و آله است. امیدوارم که این کتاب مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">