کلمه خداوند

مسیح و مسیحیت

کلمه خداوند

مسیح و مسیحیت

با سلام
مراجعه کننده گرامی
وبلاگی که مشاهده می کنید قصـد دارد،به هرآنچه که مربوط به حضرت مسیـح و دیـن مسیحـیت می شود از نقد تا توصیف بپردازد. یکی از اصـول و قوانین این وبلاگ احترام به تمامی گرایش ها می باشد.
وبه خود اجازه نمیدهد به صرف اختلاف نظری به طرف مقابل خود توهین کند.بحث هایی که در برخی مطالب صورت میگیرد نیز باید شامل این اصل باشد واحترام متقابل رعایت شود.
از خـداوند سبحان مسألت دارم تا این وبلاگ چراغی باشد برای جویندگان راه. و امیدوارم که شـما مراجعه کننده گرامی با نظرات خود بنده را در این مسیر یاری فرمایید.

و من الله الهدایة


موضوع محتوایی کلی 10 کتاب اول از عهد عتیق(تنخ) را در پست گذشته مطالعه کردیم در این مطلب به توضیح کلی 10 کتاب دوم می پردازیم:


11.اول پادشاهان: در کتاب اول پادشاهان ابتدا به سلطنت حضرت سلیمان و بنای معبد می پردازد و بعد از آن درگیری های بعد از وی میان یربعام(افسر شورشی سلیمانعلیه السلام) و رحبعام(فرزند سلیمانعلیه السلام) می پردازد،یهودیان معتقدند نویسنده کتابهای پادشاهان ارمیای نبی است.

12.دوم پادشاهان: این کتاب به ادامه تاریخ دو کشور اسرائیل و یهودا که در زمان یربعام و رحبعام از هم جدا شدند می پردازد. همچنین به حمله آشوریان و نابودی ده سبط بنی اسرائیل و حمله نبوکد نصّر (بختنصر) و نابودی دو سبط باقیمانده و آوارگی بنی اسرائیل به سمت بابل اشاره دارد.

13.اول تواریخ: در این کتاب می توان مروری بر تاریخ بنی اسرائیل انداخت که از ابتدای ادمعلیه السلام تا پایان داود علیه السلام ادامه دارد. این دو کتاب منسوب به عزرا می باشد.

14.دوم تواریخ: این کتاب ادامه کتاب قبل است و به سلطنت سلیمانعلیه السلام و وقایعی مانند ملکه سبا، گناه وشرک سلیمانعلیه السلام تجزیه کشور، حمله نبوکد نصّر مطرح می شود.

15.عزرا: کتاب عزرا به زمان بازگشت از اسارت به کمک کورش،بازسازی معبد می پردازد.این کتاب نیز منسوب به عزرا می باشد.

16.نَحَمیا: بازگشت نحمیا به اورشلیم به عنوان نماینده ایران برای رسیدگی به اوضاع کشور یهودا و خدمات او، بازسازی حصار اورشلیم و خواندن تورات توسط عزرا در اینکتاب جمع شده که نویسنده آن را شخص نحمیا می دانند.

17.اِستِر: در این کتاب به داستان یک دختر یهودی یتیم به نام استر که به همسری خشایارشا درامده بود میپردازد. او در آغاز دین خود را مخفی میکند؛ اما پس از اطلاع از نقشه قتل عام یهودیان توسط هامان وزیر، دین خود را اظهار نموده و مانع قتل عام آنان می شود. در این کتاب که نویسنده آن را عزرا یا مردخای میدانند، همچنین به اعدام هامان به جای مردخای اشاره می شود.

18.ایوب: بلاهایی که بر حضرت ایوب وارد شده، سرزنش اطرافیان به سبب گنه کاری ایوب، ظهور خداوند بر او، توبه آن حضرت و سرانجام نعمت های زیاد از سوی خدا به ایوب را میتوان در این کتاب که نویسنده آن معلوم نیست مطالعه کرد.

19.مزامیر: این کتاب که به زبور داودعلیه السلام در میان مسلمانان مشهور است مشتمل بر 150 سرود درباره نیایش و توکل بر خداست که برخی منسوب به حضرت داودعلیه السلام است و برخی منسوب به دیگران.

20.امثال: این کتاب حکمت، اهمیت دانش، خداترسی، احترام به والدین، و خردمندانه زیستن را به انسان می آموزد و منسوب است به حضرت سلیمان.


نظرات  (۱)

سلام و وقت به خیر
لطفا از بلاگ ما هم دیدن فرمایید
اگر مایل به تبادل لینک بودید بفرمایید
با تشکر
http://hecomes.blog.ir/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">