کلمه خداوند

مسیح و مسیحیت

کلمه خداوند

مسیح و مسیحیت

با سلام
مراجعه کننده گرامی
وبلاگی که مشاهده می کنید قصـد دارد،به هرآنچه که مربوط به حضرت مسیـح و دیـن مسیحـیت می شود از نقد تا توصیف بپردازد. یکی از اصـول و قوانین این وبلاگ احترام به تمامی گرایش ها می باشد.
وبه خود اجازه نمیدهد به صرف اختلاف نظری به طرف مقابل خود توهین کند.بحث هایی که در برخی مطالب صورت میگیرد نیز باید شامل این اصل باشد واحترام متقابل رعایت شود.
از خـداوند سبحان مسألت دارم تا این وبلاگ چراغی باشد برای جویندگان راه. و امیدوارم که شـما مراجعه کننده گرامی با نظرات خود بنده را در این مسیر یاری فرمایید.

و من الله الهدایة


درمطلب قبل تا عبور بنی اسرائیل از دریا را بیان کردیم اما بعد از عبور آنها و ورودشان به صحرای سینا خداوند موسی علیه السلام را به طور سینا فرا میخواند و هنگامی که ملاقات موسی و خداوند طولانی میشود جریان سامری پیش می آید و پس از آن خداوند با 40 سال سرگردانی در صحرای سینا مجازات میکند تا اینکه به رود اردن میرسند. و جناب موسی علیه السلام قبل عبور از رود اردن از دنیا می رود(سفر تثنیه فصل 5 عبارات 21و22) بعد از فوت موسی علیه السلام یوشع جانشین سیاسی و هارون جانشین مذهبی او به همراه بنی اسرائیل از رود رد می شوند و به سرزمین موعود می رسند وبراساس کتاب مقدس، طبق دستور خداوند هر ذی نفسی را در آن سرزمین میکشند.

پس از یوشع 15 نفر از بزرگان بنی‏ اسرائیل که البته پادشاه نبودند، اما به رفع خصومت­ها در بنی‏اسرائیل می­پرداختند، تحت عنوان داور رهبریِ بنی‏اسرائیل را برعهده گرفتند. و آخرین داور سموئیل بود که به درخواست قوم طالوت را به پادشاهی بنی اسراییل برگزید. و از همین زمان عصر پادشاهان آغاز می شود.

طالوت در دوران پادشاهی خود دچار انحراف شد و بعد از آن از سوی خدا عزل شد و  داود به پادشاهی رسید. داود پس از هفت سال و نیم حکومت در حبرون، شهر اورشلیم را فتح کرد و آن را مرکز حکومت خود قرار داد و نام آن را "شهر داود" نهاد.

بعد داود پسرش سلیمان با حمایت های ناتان نبی و صادوقِ کاهن، جانشین او می­شود. او بزرگترین حکومت الهی را در اورشلیم بنا می­کند. از اقدامات او ساخت معبد بیت المقدس (هیکل سلیمان) است که در سال چهارم حکومت او آغاز شد و هفت سال به طول انجامید و خداوند همان عهد ابراهیم، موسی و یوشع را از سلیمان نیز می­گیرد. از کتاب مقدس چنین برمی­آید که سلیمان در عهد خود با خداوند وفادار نماند.

پس از سلیمان پسرش رَحُبعام به جای او نشست. به علت سخت گیری­های زیاد او، مردم به لشگر یَرُبعام بن نباط افرایمی از فرماندهان لشگر سلیمان پیوستند و علیه رحبعام قیام کردند و در نتیجه کشور به دو کشور شمالی و جنوبی تجزیه شد. اورشلیم در کشور جنوبی واقع شد که فقط دو سبط یهودا و بنیامین در آن بودند، اما ده سبط دیگر در کشور شمالی و به مرکزیت سامره تحت رهبری یربعام قرار گرفتند.

در 722 قبل از میلاد، آشوریان به کشور شمالی حمله کردند و هر ده سبط را از بین بردند؛ و در 586 ق.م بخت نّصر حاکم بابل، به کشور یهودا حمله کرد، اورشلیم را سوزاند، بنی‏اسرائیل را از دم تیغ گذراند و معبد سلیمان را ویران کرد. او بازماندگان را به بابل کوچ داد. این موضوع ازحوادث مهم در تاریخ بنی‏اسرائیل است که به «جلای بابل» یا «اسارت بابلی» معروف است..

______________________________________


برای مطالعه بیشتر ”کتاب مقدّس“:کتاب‏های اول و دوم پادشاهان، اول و دوم تواریخ ایام،  عزرا، نحمیا، حجَّی

  • عباس زمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">